چرائی و چگونگی تولید محتوا در اینستاگرام
چرائی و چگونگی تولید محتوا در اینستاگرام
قبلا در مورد اهمیت ،چرائی و چگونگی تولید محتوا صحبت کرده ایم.می توانید از اینجا بخوانید :چرا و چگونه تولید محتوا کنم؟!حال میخواهیم کمی دقیقتر به بررسی نقش تولید محتوا در اینستاگرام بپردازیم.یکی از ابزارهای مهم برای موفقیت در اینستاگرام مارکتینگ تولید محتواست.اگر برنامه مشخصی برای این امر مهم نداشته باشید، قطعا پیشرفت چندانی هم نخواهید داشت.فوت و فن های اولیه ی اینستاگرام مارکتینگ ما ذر این مقاله به موارد مهمی در رابطه با چرائی و چگونگی تولید محتوا در اینستاگرام پرداخته ایم.
چند نوع محتوا داریم؟!
شغل نقاشی روی سفال را در نظر بگیرید، تا با هم بررسی کنیم که چند مدل محتوایی می شود ارایه کرد:
۱ . فرد یک عکس از سفال نقاشی شده بارگذاری کرده یا یک ویدیو از مجموعه ای از کارهای اخیرش تهیه کرده و یا ضدآب بودن کار را در استوری ها اثبات کرده و …
👈 به این نوع تولید محتوا محصول محور میگویند.
حال می توانید با توجه به نمونه ی ذکر شده در یک جمله محتوای محصول محور را تعریف کنید؟!
افرین، محتوای محصول محور، همانطور که از نامش پیداست، یعنی؛
✅ فرد به شکل های مختلف، محصول خود را مورد بررسی و معرفی قرار داده میدهد.
۲. فرد از مشتری درخواست میکند که پس از تحویل سفال ها، یک عکس از آن ها تهیه کند. حال وقتی فرد عکس را از مشتری تحویل گرفت، آن را به عنوان یک فروش موفق به مخاطبان دیگر نشان می دهد.
یا عکسی از گفتگوها، پیامک هایی که مشتری رضایتش را نسبت به کار اعلام میکند و یا می گوید طبق زمانی که اعلام کردید به دستم رسید و … منتشر میکند.
و یا با توجه به امکاناتی که در استوری ها فراهم است؛ به پرسش مشتری ها پاسخ میدهد.
می توانید حدس بزنید نام این مدل محتوا چیست؟!
به این نوع مدل محتوا، محتوای مشتری محور میگویند.
✅ صحبت و تعامل با مشتری، در جهت اعتماد سازی و ترغیب افراد برای خرید موثر است.
۳. فرض کنید همین فرد کارگاه کوچکی دارد و دو نفر دیگر نیز در کارگاهش مشغول به کار اند. اگر به معرفی این افراد بپردازد ( به شکل تصویر یا …) محتوای کارمند محور تولید کرده است.
البته این نوع محتوا برای کسب و کارهایی که معرفی افرادشان می تواند در جذب مشتری موثر باشد، مناسب است.
مثلا اگر بخواهید در آموزشگاه زبان ثبت نام کنید نیاز دارید بدانید اساتید آن چه کسانی اند و در چه سطحی از علم قرار دارند.
✅ پس محتوای کارمند محور بیشتر برای کسانی که آموزشگاه دارند مناسب است.
۴ . برگردیم به مثال خودمان. اگر فرد مورد نظر، از نحوه ی نقاشی کشیدن روی سفال ویدیو یا تصویری تهیه کند و آن را با مخاطب به اشتراک بگذارد یا اگر تصاویری از میز کارش ثبت کند و … یعنی محتوای کاری تولید کرده است.
✅ سهیم شدن هر چیزی که به پشت صحنه ی کار و یا محیط کاری مربوط شود با دیگران = محتوای کاری.
۵. مدل دیگر محتوا، محتوای آموزشی در اینستاگرام است.
اگر فرد نقاش ما، در صفحه اش چگونگی نقاشی کردن را آموزش دهد و یا نکاتی هرچند کوچک را در اختیار مخاطب قرار دهد و یا اینکه نحوه ی شستشوی کار، به دیوار آویختن کار و … را آموزش دهد موفق به تولید محتوای آموزشی شده است.
۶. آخرین مدل محتوایی عامه پسند نیست و پر ریسک است. اما در جلب اعتماد مشتری فوق العاده موثر است.
اگر شجاع هستید و البته، به کیفیت کارتان مطمئنید پس جای نگرانی برای تولید این نوع محتوا نیست.
مثلا فرد نقاش ما برای تولید این نوع محتوا میگوید که از هر نقاشی روی سفال چقدر سود می برد و یا به مشتری میگوید که چرا قیمت این کار فلان قدر است ( بخاطر براق کننده، وقت و رنگ هایی که صرف میکند و البته ارزش کار دست) و یا شاید دیده باشید که شغل هایی مثل انگشتر فروشی ها، نحوه ی تشخیص انگشتر اصل از بدل را میگویند.
اگر شما بخواهید اسمی برای این مدل محتوا پیشنهاد کنید، چه اسمی را مناسب می دانید؟!
حال نکات کلیدی را برای موفقیتتان می آوریم:
اول روی ارزش آفرینی تمرکز کنید
وقتی در محتواهای ارائه شده به طور رایگان ارزشی به مخاطب ارایه ندادید، بیان کردن پیشنهادات و سپس انتظار برای خرید کردن مشتری از شما، تقریبا دور از انتظار است.
در واقع در ابتدا با ارائه ی خدمات فرعی، مشتری را متقاعد کنید که برای دریافت خدمت اصلی از شما اقدام کند.
برنامه ریزی داشته باشید
توجه داشته باشید که تولید محتوا باید پایدار باشد.
قبل از شروع، فکرهایتان را بکنید، تصمیم های اولیه را بگیرید و یک استراتژی مناسب پیش بگیرید.
برنامه ریزی برای چگونگی تولید محتوا و جهت های محتوا، دو فایده دارد :
- در میانهی کار باز نمیمانید و کاسه ی چه کنم چه کنم دست نمیگیرید.
- تولید محتوایتان از یک انسجام برخوردار میشود و مدام این شاخه آن شاخه نمی پرد.
انسجام در تولید محتوا، به مخاطب این را القا میکند که شما فردی منضبط و متعهد به کارید پس قطعا محصولتان هم محصولی با کیفیت است.
حال لازم است به این پرسش پاسخ بدهیم که :
پایداری تولید محتوا در اینستاگرام به چه معناست؟!
پایداری یعنی مدام حرفی برای گفتن داشته باشید و صفحه ی اینستاگرامتان خالی از محتوا نباشد.
مثلا همان فردی که نقاشی روی سفال انجام می دهد، اگر هدفش را اینطور انتخاب کند که صرفا به معرفی وسایل و ابزارهای نقاشی بپردازد و تصویری از انتهای کار به مخاطب ارایه دهد قطعا پس از مدتی تمام ابزارها را معرفی کرده و اگر زمانی برای تولید هر کار را در نظر بگیریم تا پایان کار محتوایی برای ارایه وجود ندارد و در این مدت طبیعتا صفحه غیرفعال می ماند.
اما اگر این صفحه این چنین برنامه ریزی کند:
_ گاهی معرفی وسایل و کمی فوت و فن یا آموزش رایگان
_ ارایه ایده ها و طرح های قابل اجرا
_ تهیه ی ویدیو و عکس قبل از شروع کار در حین کار و پس از آن
و …
قطعا درصد موفقیتش بسیار بالاتر از مورد اولی است.
در واقع اگر دقت کرده باشید اگز از چند مدل محتوا ( که بالاتر معرفی شده) استفاده کنید نتیجه ی بهتری میگیرید.
به اندازهی توان خود از خود انتظار داشته باشید.
برخی محتواها برای تولید شدن به هزینه و یا مطالعه ی زیادی نیازمندند.
فرض کنید تصمیم گرفته اید بر اساس مطالعه ی کتابها، اطلاعاتی در اختیار مخاطب قرار دهید بر این اساس ابتدا سوال های زیر را از خودتان بپرسید :
- آیا وقت کافی برای این امر دارید و یا می توانید به طور منظم این کار را انجام دهید؟!
- آیا تضمین می کنید که همیشه کتابی مناسب برای استخراج اطلاعات بیابید؟!
ممکن است چند بار به بهترین شکل این عمل را انجام دهید و اتفاقا بازخوردهای مناسبی دریافت کنید؛ اما توجه داشته باشید مهمترین از تولید محتوا، پایداری در تولید محتواست، شما باید بتوانید در مدت طولانی و به طور منظم ( روزانه، هفتگی و …) نوعی از محتوا را تولید کنید.
مثل هیچکس نباشید.
مخاطب وقتی ببیند از میان چند صفحه ای که دارد، همه مشابه هم تولید محتوا می کنند قطعا یکی را از میان چندتا انتخاب می کند و قید بقیه را می زند.
پس خودتان باشید و سبک خودتان را پیش بگیرید. خلاقیت، برای نگه داشتن فالوئرها همیشه معجزه میکند. پس خلاق باشید.
دیدگاهتان را بنویسید