تقلید از ایده ها
سلام دوستان عزیز و همراهان مجله دیجیتال آمارد.
در این مقاله کوتاه، قصد دارم درمورد تقلید در ایده پردازی، چند کلام با شما صحبت کنم.
دنیای کسب و کار، روز به روز در حال پیشرفت است.
خیلیها زودتر از شما شروع کردند و به نتایجی رسیدن.
حالا خوب یا بد، موفق یا شکست خورده، کار نداریم.
حتما تا حالا شده شما هم با دیدن این کسب و کارها، ذوق و شوق بیشتری برای ادامه کار افراد مختلف جامعه را، داشته باشید. و حتما شده که در ذهن خود به این فکر کنید که:
ــ اگر من این کار را شروع میکردم، حتما فلان مورد را انجام نمیدادم.
ــ اگر من جای فلان شخص بودم، حتما فلان کار را، خیییلی بهتر انجام میدادم.
ــ اگر من صاحب فلان کسب و کار بودم، هیچوقت به این صورت ادامه کار نمیدادم.
و خییییییلی اگر های دیگر.
برای شروع کسب و کار جدید، افراد را زیر ذره بین قرار دادن، کار نسبتا خوب و مؤثری است. چون باعث ایده پردازی میشود.
اما این توجهات بیش از اندازه، و دنباله رو بودن اشخاص، ممکن است شما را متضرر ، کند و تمام دارائی شما به باد فنا برود.
اگر توجه شما بطور کامل، معطوف زوایای کسب و کار دیگران شود، مغز به ایده پردازی فرمان نخواهد داد. طوریکه شما فقط منتظر عکس العمل رقبای خود خواهید بود. ممکن است یکجا نشین شوید و با توجه به تغییرات اطرافیان، دنبال تغییر در کار خود باشید.
این رفتار باعث میشود خلاقیت شما، در گرو خلاقیت رقیبانتان قرار بگیرد.
یعنی میشود گفت که: کاملا خلاقیت شما کور میشود.
این رفتارها نتایجی را بدنبال خواهد داشت. از جمله:
ــ دیرتر ایده پردازی کنید
ــ کاملا مقلد ایده های دیگران باشید
ــ از دید مشتریان و رقبا، شما فقط یک کپی بردار موفق هستید، نه کارآفرین موفق، و نه ایده پرداز موفق.
👈 چند توصیه از تحریریه آمارد:
ـ مشتریان این دوره، بسیار با ذکاوت و دقیق هستند. مواظب دید آنها نسبت به خود باشید.
ـ فراموش نکنید که گاهی لازم است شما زودتر از رقبای خود، نو و تازه شوید.
ـ کاری کنید که بقیه برای جلو زدن از شما، بفکر تقلید از ایده های شما باشند.
اگر اینگونه عمل کنید، شما هم بقیه را مجبور میکنید که منتظر تغییرات شما باشند و این یعنی همیشه شما یک قدم جلوتر از آنها هستید.
مجله دیجیتال آمارد، به شما کمک خواهد کرد که رقبا و بازار را بهتر و بیشتر از گذشته بشناسید.
با ما در تماس باشید.
پیروز و سربلند باشید🌸
درباره سید مجتبی جباری
مربی و مدرس دوره های بازاریابی و مارکتینگ و حوزه های مشاغل خانگی نزدیک به دو دهه در کسب و کارهای تعاونی ، گروهی و فردی فعالیت داشته و دارم ، امروز تمامی تجربه هام رو به این مجله اوردم تا شما هم بتونید از این تجربه استفاده کنید.
نوشته های بیشتر از سید مجتبی جباری
دیدگاهتان را بنویسید