کدام مشاغل، بازارشان گرمتر است؟
دنیای کسب وکار،دنیای پیچیده ایست و سخت میتوان فهمید که کدام مشاغل بازارشان گرمتر است. بعضی از مشاغل در حال سقوط و نابودی هستند و خیلی از کاسب کارها، خانه نشین شده و از آینده شغلی خود ناامید هستند و اما برخی دیگر، خیلی خوب از این اوضاع قمر در عقرب، گلیمشان را از آب بیرون کشیدند و بازارشان گرمتر است.در این مقاله، قصد دارم بعضی از این مشاغل که بازارشان گرمتر است را به شما معرفی کنم.
۱. فروش و تولید ماسک
حضور در جامعه امری اجتناب ناپذیر است. حتی در شرایطی که ویروس در جامعه گردش می کند. اولین توصیه متولیان و سازمانهای مرتبط با بهداشت و درمان، برای دور بودن از ویروس کووید ۱۹، و جلوگیری از انتشار و سرایت آن به اطرافیان، استفاده از ماسک می باشد.
تبلیغات پشت تبلیغات. توصیه های مکرر. همه اینها یعنی بازار فروش فوق العاده و نسبتا دائمی برای این وسیله ایمنی بخش.
توصیه می کنم مقاله: “راه اندازی کسب وکار تولید ماسک “را مطالعه بفرمائید.
۲. فروش و تولید مواد ضدعفونی کننده
بعد از ماسک، استفاده از مواد و ژلهای ضدعفونی کننده، بهترین و موثرترین کار برای مقابله با ویروس کووید و حفاظت در برایر بیماری کرونا می باشد.
بسیاری از شرکتها و کارخانجات بهداشتی، در کنار تولید محصول اصلی خود، شروع به تولید محصولات ضدعفونی کننده نمودند.
باید گفت که کار بسیار معقولانه و موثری انجام دادند. چون هم به افزایش درآمد واحد تولیدی خود کمک کردند. هم به افراد نگران از ابتلا به بیماری احساس امنیت بیشتری دادند.
مراجعات مکرر مردم برای خرید محلولهای ضدعفونی کننده دست و محیط، حاکی از فروش و درآمدزائی خوب این محصول است.
۳. فروش و تولید دستکش
استفاده از دستکش برای انجام خیلی از کارهای روزمره توصیه می شود. بعضی موارد برای حفاظت از پوست دست می باشد.
اما در این شرایط، بیشتر برای جلوگیری از انتقال ویروس از اشیاء به دست ونهایتا بدن می باشد.
دستکشهای یکبار مصرف، بازار داغتری نسبت به انواع دیگر دستکشها دارند.
۴. میوه فروشی
حتما حتما به یاد دارید که اوایل شروع بیماری، یعنی در اسفند ماه سال اولیه کرونا، کلیپهای متعددی در کانالها وگروههای مجازی به سرعت دست به دست می شدند.
موضوع این کلیپها بیشتر حول و حوش اثرات مفید و معجزه آسای خوردن بعضی میوه ها برای جلوگیری از ابتلا به کرونا بودند.
همین امر باعث شد که بازار خرید و فروش میوه هائی مانند لیمو ترش و مرکبات، شلوغتر از همیشه شده و به مرور، به دلیل کم شدن این میوه ها در بازار، مشتریان پراسترس با قیمتهای نامتعارف نیز حاضر به خرید شدند.
و این چنین بود که شغل میوه فروشی و حتی سبزی فروشی، در اوضاع نابسامان، به خوبی دوام آورد و نه تنها از رونق بازارش هیچ چیز کم نشد، بلکه پر رونق تر شد.
۵. داروخانه
و اما از صنف داروخانه ها بگوئیم که در این مدت همچنان پُر رونق و پُر پول ، به کار و کاسبی خود ادامه می دهند.
هر روز پیامهای تبلیغاتی در کانالهای مختلف مجازی، شبکه های اجتماعی و سایتهای مختلف را، مبنی بر استفاده از ویتامینها را مشاهده می کردیم.
افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن، یکی از توصیه های اکثر پزشکان برای مقابله با بیماری کرونا بود.همین امر باعث افزایش میل مردم در استفاده بیشتر از ویتامینهای مختلف شد.
به طبع، داروخانه یکی از مراکز معتبر و قابل اطمینان برای خرید این ویتامینها می باشد.
۶. عطاری و گیاهان داروئی
داروهای گیاهی همیشه از جایگاه ویژه ای در سلامت و درمان مردم کشورمان را دارد.
بعد از شیوع کرونا، بازار اظهارنظر و شایعات درباره داروهای گیاهی موثر برای مقابله با این ویروس هم داغ شد.
از توصیه به مصرف زنجبیل و سیر و لیموترش تا عنبرنسارا و روغن بنفشه و ادرار شتر پرطرفدار شدند.
گرچه کارشناسان هشدار دادند هیچکدام از این موارد برای مقابله با کرونا موثر نیست، اما تعدادی از مردم برای جلوگیری و مبارزه با این ویروس، برای تهیه این مواد به عطاری ها مراجعه کرده و به مصرف داروهای گیاهی روآوردند.
متاسفانه تبلیغات دور از واقعیت و بزرگنمائی های رویا گونه در مورد اثرات گیاهان داروئی، مخصوصا گیاهانی که طبع گرم دارند یا ضد سرفه هستند، باعث شد که این گیاهان، در بازار به قیمتهای بسیار بیشتر از زمان قبل از ورود کرونا فروخته شود.
زنجبیل، سیر، چهار تخم، به دانه، اسفند، روغن بنفشه، عنبرنسارا و حتی ادرار شتر باعث رونق بیش از پیش فروش در عطاریها شوند.
۷. کسب وکارهای آنلاین
با توجه به توصیه اکید بر “در خانه ماندن” کلاسهای آموزشی ، فروشگاههای مجازی ،برنامه ها، اپلیکیشنها، شغلهای خانگی و دورکاری ها بسیار فعالتر از گذشته به کاروکاسبی خود ادامه دادند.
کانالها و گروههای مجازی به سرعت تشکیل شدند.سایتهای مختلف سروسامان گرفتند.
مردم دیگر خیلی رغبتی به بیرون رفتن ندارند. اما به خوبی، لوازم و آموزشهای مورد نیاز خود را از این کلاسها و فروشگاههای مجازی و … تهیه می کردند.
در عصر دیحیتال، فروش خدمات و محصولات بصورت مجازی،امری مهم و بسیار مورد نیاز می باشد.
در این شرایط باید خیلی بیشتر به این امر توجه کرد تا از قافله درآمدزائی عقب نماند. چون این شرایط فقط مخصوص کشور ما نیست و مل کشورها درگیر آن هستند
ضمنا نشخص نیست که تا چه زمانی این وضعیت ادامه داشته باشد.
۸. فروشگاه مواد غذائی
خوردن یکی از ملزوات زنده ماندن انسانها می باشد. یک انسان با کمترین مقدار پوشاک می تواند به زندگی ادامه دهد. اما بدون خوردن و آشامیدن،نهایتا چند روز می شود به زندگی ادامه داد.
این خود بیانگر نقش مهم فروشگاههای مواد غذائی می باشد. مهم نیست مغازه یا سوپرمارکتی کوچک باشد یا فروشگاهی بزرگ یا هایپرمارکت باشد.
شهروندان مضطرب و نگران از کمبود مواد غذائی در منازل، برای اینکه خیلی در محیط پراسترس کرونائی شهر و جاهای شلوغ رفت و آمد نکنند، خریدهای خوراکی و مهم خود را بصورت هفتگی و گاها عمده انجام می دهند.
و این خریدها باعث شد که فروشگاههای مواد غذائی از گردونه ضررهای کرونائی خارج شوند.
۹. آموزش پخت نان و شیرینی
نان قوت اصلی مردم ایران است. حتی اگر برنج هم در سر سفره باشد، محال است جای نان خالی باشد. اما افراد کمی در پخت نان و شیرینی تبحر دارند.
رفتن به صف نانوائی، ترس زیادی برای شهروندان ایجاد کرد. همین امر باعث شد که اوایل شیوع ویروس کووید، پخت نان، کیک پزی و شیرینی پزی یکباره در قرنطینه محبوبیت زیادی پیدا کرد.
تقاضا برای پختن نان و آموزش آن از طریق شبکه های اجتماعی هم افزایش پیدا کرد.
۱۰. مربی ورزشی
ورزش عاملی برای سلامت افراد جامعه می باشد. خصوصا در این دوره که به دلیل وجود ویروس خطرناک کووید، مجبور به قرنطینه خانگی هستیم.اما به دلیل ارتباط نزدیک اشخاص در باشگاههای ورزشی، و افزایش احتمال انتقال این ویروس، کسی جرأت ورود به باشگاههای عمومی را ندارد.
چاره راه بسیار ساده بود. خیلی از مربیان اقدام به تشکیل کلاسهای مجازی نمودند. و این بهترین راه برای درآمدزائی و در مقابل، افزایش سلامت و جلوگیری اژ افزایش وزن افراد جامعه می باشد.لازم به ذکر است که این شغل را می توان در رده کسبوکارهای آنلاین نیز قرار داد.
شما بگوئید که کدام مشاغل بازارشان گرمتر است!؟
درباره سیده سمیه حسینی
کارشناس ارشد کشاورزی هستم. به نوشتن محتوا درباره موضوعات مختلف علاقمندم. ضمنا دوس دارم کارهای متفاوت و جدید رو تجربه کنم.
نوشته های بیشتر از سیده سمیه حسینیمطالب زیر را حتما مطالعه کنید
از کجا خیاطی رو شروع کنم؟
۱۲ راز موفقیت کسب و کار کوچک
مزایا و معایب کسب و کار های خانوادگی
مشاغل زود بازده خدمات مشاوره
۱۰ ایده کسب و کار برای کودکان
مزایا و معایب دورکاری
6 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
ببخشید بنظرتون فروش و تولید مواد ضدعفونی کننده هنوزم مناسبه؟
بنظرت از کجا تبلیغ کنیم برای مربی گری؟
از کجا برای مربی گری اقدام کنیم؟
اداره تربیت بدنی شهرستان و استان
اگر دکتر نباشیم بازم داروخونه رو پیشنهاد میکنید؟
سلام. باید حتما تحقیقات میدانی دقیقی انجام دهید که آیا در منطقه شما ،داروخانه جوابگو خواهد بود یا خیر.چون در برخی مناطق ،بحدی تعداد داروخانه ها در حال افزایش هستند که گاهی به اندازه یک سوپرمارکت و فروشگاه کوچک هم درآمد ندارند. اما در مناطقی که مطب پزشکان فعالیت دارند، و یا تعداد اندکی داروخانه فعالیت دارند، شما با همکاری پزشک داروساز، میتوانید بهترین درامد را داشته باشید.