۷ انتظار مشتری که حتما باید برآورده کنید
9 مهر 1397
ارسال شده توسط سید مجتبی جباری
799 بازدید
۱- من را بشناس:
اطلاعات و دادههای مشتریان در هر تعاملی باید به صورت یکپارچه ذخیره شود تا در تعامل بعدی مورد استفاده قرار گیرد. این سابقه نباید با تغییر کانال تماس از دست برود. اگر مشتری در یک نمایندگی در شهر تهران با شما مذاکره داشت، باید بتواند همان مذاکره را در نمایندگی شهر شیراز ادامه دهد.
۲- کانال ارتباط موبایلی:
حدود ۷۰% از مشتریان ارتباط متنی را به ارتباط کلامی ترجیح میدهند و به همین دلیل کانال ارتباطی موبایل یک الزام برای همه کسب و کارها شده است. این کانال موبایلی میتواند یک کانال تلگرامی ، یا یک اپلیکیشن اختصاصی شده برای کسب وکار شماباشدتا سفارش ها و تماسها از طریق آن انجام شود.
۳- اجازه بدهیم خودم انجام دهم:
نزدیک به ۷۲% از مشتریان، خدمات سلف سرویس را به خدمات از قبل آماده شده ترجیح میدهند. واقعیت این است که رضایت مشتریان در خدمات سلف سرویس افزایش پیدا خواهد کرد.
۴- در شبکههای اجتماعی فعال باشید:
در زمان کنونی اکثر مشتریان در صفحات شبکههای اجتماعی سازمان ها، پیشنهاد میدهند، شکایت میکنند، درخواست کمک دارند و مهمتر از همه، از نظر بقیه مشتریان درباره محصول یا خدمت شما اطلاع پیدا میکنند.این سادگی و در دسترس بودن ارتباطات در شبکههای اجتماعی میتواند یک جذابیت برای برند شما ایجاد کند. بنابراین اصلا از آن غافل نشوید.
۵- همیشه در دسترس باش:
شاید شما هم اسم خدمات ۲۴*۷ ( خدمت رسانی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته) زیاد شنیده باشید. مشتریان نمیخواهند به ساعت کسب و کار شما محدود شوند. زندگی در حال حرکت است و آنها هم در حال رسیدگی به آن هستند. بنابراین سعی کنید همیشه در دسترس باشید و در ساعت غیر اداری نیز بتوانید پاسخ مشتری را بدهید.
۶- به من در صرفه جویی وقت کمک کن:
مشتریان دوست ندارند برای پاسخ یک ایمیل ساده سه روز منتظر بمانند. برای رسیدگی به دنیای ماشینی امروز، زمان بسیار کم و صبر مشتریان هم کمتر شده است. برای کارهای ساده، فرآیند رسیدگی را کوتاه کنید.
۷-من را به روز نگه دار:
مشتریان پروپاقرص شما دوست دارند اطلاعاتشان درباره محصولات و خدمات شما به روز و حتی جلوتر از زمان حال باشد. سازمان ها باید تلاش کنند که همواره مشتریانشان از محصولات جدید و خدمات آتی با خبرکنند.این کار صرفا با یک خبر نامه الکترونیک ویاراه انداختن یک وبلاگ ساده امکان پذیر است.
منبع : مجله دیجیتال آمارد
درباره سید مجتبی جباری
مربی و مدرس دوره های بازاریابی و مارکتینگ و حوزه های مشاغل خانگی نزدیک به دو دهه در کسب و کارهای تعاونی ، گروهی و فردی فعالیت داشته و دارم ، امروز تمامی تجربه هام رو به این مجله اوردم تا شما هم بتونید از این تجربه استفاده کنید.
نوشته های بیشتر از سید مجتبی جباریمطالب زیر را حتما مطالعه کنید
فوت و فن های اینستاگرام مارکتینگ
اینستاگرام را برای فروش محصولاتتان انتخاب کردهاید؟ چقدر فوت و فن های اینستاگرام را میدانید؟...
۹ روش برای جذب فالوور واقعی اینستاگرام
اگر برای فروش محصول یا معرفی کسب و کارتان روی اینستاگرام حساب باز کردید، پس...
چرا و چگونه تولید محتوا کنم؟!
اگر وب سایت دارید یا صاحب صفحه ای در اینستاگرام یا کانالی در تلگرام هستید،...
تبلیغات پنهان در دوران رکود اقتصادی
کسب و کارهای خانگی و کسب و کارهای کوچک sme همیشه دست خوش تغییرات اقتصادی...
موثرترین اصول شعارهای تبلیغاتی
🌐 موثرترین اصول در طراحی شعارهای تبلیغاتی اثربخش ۱⃣ استراتژی برند درباره این صحبت می...
استراتژی بازاریابی اشتباه
در هر جای دنیا که باشید، خواهید دید که برخی از فروشندهها از بازاریابها متنفرند...
1 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
ممنون بابت مطلب جذابتون❤️